PROFI – lantul de magazine cu cea mai rapida dezvoltare din Romania

PROFI – lantul de magazine cu cea mai rapida dezvoltare din Romania

Profi este lantul de magazine cu cea mai mare si rapida dezvoltare pe piata romaneasca. De peste 20 de ani, PROFI se reinventeaza si se adapteaza mereu, oferind clientilor cele mai accesibile preturi, in fiecare zi. Majoritatea magazinelor PROFI sunt in format standard, cu suprafete mari si o  gama larga de produse.

Cu un total de 1404 magazine la nivel national, PROFI este brandul care a reusit sa cucereasca consumatorii cu inovatii si oferte de nerefuzat.

PROFI – parcursul unui brand de succes

Brandul PROFI a aparut in urma cu 20 de ani ca lant de supermarketuri si magazine de proximitate in Romania, fiind detinut de fondul de investitii Mid Europa Partners.

In 2009, brandul PROFI  a fost preluat de fondul de investitii Enterprise Investors, contra sumei de 66 de milioane de euro. Astfel, brandul PROFI a devenit independent in Romania, reteaua de magazine fiind reprezentata de compania PROFI Rom Food. Din acel moment, a urmat o extindere accelerata pe piata romaneasca, reusind sa fie inaugurate 26 de magazine PROFI intr-un singur an. In acest fel, PROFI a devenit lantul de magazine cu cea mai rapida dezvoltare in 2011.

Un an mai tarziu, PROFI a renuntat la conceptul magazinelor de tip discount si le-a transformat in magazine de proximitate. In acelasi an, in 2012, PROFI Romania si-a deschis prima reprezentanta permanenta in Polonia, la Cracovia, fapt care a facilitat extinderea gamei de produse.

Din anul 2016, reteaua de magazine PROFI este detinuta de Mid Europa Partners, unul dintre principalele fonduri de investitii de pe pietele in crestere din Europa Centrala si de Sud Est. Mid Europa Partners a preluat brandul PROFI de la fondul de investitii Enterprise Investors, contra sumei record de 533 milioane euro,  realizand astfel cea mai mare tranzactie din retail-ul romanesc din acea perioada.

PROFI Romania

Pentru brandul PROFI, anul financiar 2019 a adus o crestere a vanzarilor cu 22%, comparativ cu anul anterior, astfel ca cifra de afaceri a fost de 7,2 miliarde lei. Cresterea vanzarilor a fost constanta si consecutiva, raportata la cifrele financiare din ultimii 15 ani. Profitul net a inregistrat o scadere insemnata de 60%, atingand valoarea negativa de –35,6 milioane lei.

PROFI – inovatii si tehnologie

PROFI este retailer-ul care a reusit sa atinga recordul de cea mai mare extindere geografica din Romania, intr-un timp foarte scurt, avand un ritm de crestere extraordinar.

In anul 2019, PROFI a devenit prima retea de retail care a deschis peste 1.000 de magazine, pozitionate in aproximativ 500 de localitati, la nivel national.

Datorita unei game variate de produse proaspete, PROFI are circa 800.000 de vizitatori zilnic care aleg cele mai bune preturi de pe piata.

Sortimentele PROFI sunt produse romanesti 80%, pentru ca brandul incurajeaza productia locala si isi propune sa ofere clientilor calitate premium. Succesul lantului de magazine se datoreaza si numarului din ce in ce mai mare de produse marca proprie, aproximativ 20% din totalul produselor.

Sloganul care exprima cel mai bine conceptul brandului PROFI este „mai ieftin, mai bun, mai aproape”. Si asta pentru ca PROFI a reusit sa se dezvolte continuu, sa isi extinda gama de produse si sa ofere clientilor o experienta unica la cumparaturi.

Conceptul PROFI

Reteaua de magazine a brandului PROFI este foarte inovatoare si se orienteaza catre cerintele consumatotilor, reusind intotdeauna sa ofere cel mai bun raport calitate-pret. Astfel, in prezent, PROFI functioneaza prin 3 modele de magazine: supermarketurile PROFI (magazinele cu cea mai mare suprafata si cu cel mai mare numar de produse), Loco (magazinele cu sortimente adaptate pentru zone din afara marilor aglomerari urbane) si City (magazinele de mici dimensiuni din zonele urbane, de la coltul blocului). Formatul magazinelor de tip Loco a desemnat PROFI ca fiind primul retailer care se adreseaza zonelor din afara marilor aglomerari urbane.

In anul 2014, in Sighisoara, PROFI a inaugurat primul magazin modular din sud-estul Europei. Datorita tehnologiei inovatoare, acest concept ofera magazinului posibilitatea de a fi marit sau micsorat, chiar si mutat in alta parte.

Cu un total de 1404 magazine in sute de localitati din intreaga tara si peste 21.000 de angajati, PROFI este brandul de magazine care se afla in topul celor mai mari angajatori privati din Romania.