Provocare pentru studentii pasionati de securitate cibernetica. Competitie cu premii in bani

Provocare pentru studentii pasionati de securitate cibernetica. Competitie cu premii in bani

Tinerii pasionati de IT si domeniul securitatii cibernetice primesc o noua provocare. Pentru al saselea an consecutiv va fi organizata, pe parcursul lunii noiembrie, competitia „Capture the Flag - Universitatea din Suceava”. La concurs pot participa studentii din Romania, dar si din strainatate, alaturi de un mentor sau un antrenor din cadrul universitatii in care sunt inscrisi. Premiile vor consta in sume de bani, asigurate cu ajutorul sponsorilor. In anii anteriori s-au inscris intre 30 si 38 de echipe, participantii fiind atat din tara cat si de peste hotare. Anul acestea competitia se desfasoara exclusiv online. Inscrierile incep pe 8 noiembrie.

Oportunitate pentru pasionatii de IT

Competitia „Capture the Flag - Universitatea din Suceava” se desfasoara anul acesta in perioada 18-19 noiembrie si din cauza masurilor impuse de pandemie, concursul are loc doar in format online, spre deosebire de anii anteriori cand a existat si o etapa cu participare fizica. Competitia cu premii in bani este dedicata domeniului securitatii cibernetice, iar inscrierile au loc in perioada 8-12 noiembrie, prin completarea unui formular care se transmite online. Intreaga procedura este disponibila pe site-ul oficial.

Provocari in sectorul securitatii cibernetice

Competitorii se pot inscrie in echipe de maximum patru persoane, insa acestia trebuie sa aiba si un mentor din cadrul unitatii de invatamant superior din partea careia participa. Cea de-a VI-a editie a concursului le aduce tinerilor provocarea de a rezolva probleme la nivelul unor aplicatii web. Concret, participantii trebuie sa captureze o serie de coduri (de unde si denumirea oficiala a competitie Capture the Flag). „Flag-urile” vor fi sub forma de siruri aleatorii si unice (hash) care pot fi descoperite ca urmare a explorarii vulnerabilitatilor unor aplicatii puse la dispozitie intr-un mediu virtual gazduit pe o platform informatica.  Pentru fiecare nivel atins vor primi puncte, iar la final punctele vor fi adunate si se va stabili clasamentul final. Echipele clasate pe primele trei locuri vor fi premiate.

Este vorba de premii in bani, asigurate cu ajutorul sponsorilor competitiei pe care o organizam deja de sase ani. Tinerii sunt foarte interesati. In anii anteriori, s-au inscris intre 30 si 38 de echipe la fiecare competitive organizata. Fiecare echipa are maximum 4 membri, dar pot fi si cate 2 sau 3. Alaturi de un mentor, bineinteles. Anul acesta, din cauza pandemiei, ne-am orientat doar spre o etapa online a competitiei”, a declarat pentru RisCo profesorul Alin Potorac, coordinator al comitetului de organizare a competitiei.

Competitia de anul acesta este organizata de Universitatea Stefan cel Mare Suceava, cu sprijinul Safetech Innovations, Assist Software Romania si Universitatea Nationala de Aparare Carol I.