Reducerea costurilor operationale ale afacerii – idei pentru antreprenori

Reducerea costurilor operationale ale afacerii – idei pentru antreprenori

Pe masura ce preturile materiilor prime cresc din cauza fie a inflatiei, fie a deprecierii  monedei nationale in cazul importurilor, antreprenorii se confrunta cu o tendinta de crestere a costurilor de operare a afacerii.

Practicarea unor preturi mai mari in contextul recesiunii economice si a competitiei globale nu este intotdeauna o optiune viabila, deoarece poate conduce la reducerea vanzarilor. Asadar, antreprenorii trebuie sa gaseasca metode alternative de reducere a costurilor pentru a mentine preturile constante si a ramane competitivi pe piata pe care activeaza.

 Iata 4 strategii prin care antreprenorii isi pot proteja marjele de profit:

 1. In cazul in care cresterea preturilor este inevitabila, pentru a atenua socul inregistrat de catre clientii existenti, o solutie ar putea fi introducerea pe piata a unor produse noi mai ieftine, substituibile celor deja existente, pentru care costurile materiilor prime sunt mai reduse.

Desigur, aceasta strategie poate fi aplicata in cazul in care oferi pe piata mai multe produse similare (vezi cazul Apple 5C, prin care pentru a pastra competitivitatea pe mai multe segmente de clienti, a fost introdus un produs pentru consumatorii atenti la preturi).

2. Muta locatia de productie a marfii cat mai aproape de consumatori pentru a reduce costurile de transport. Daca aceasta locatie este si una mai ieftina din punct de vedere al costurilor cu chiria si forta de munca, cu atat mai bine!

3. Asigura-te ca produsele pe care le oferi spre vanzare ies in evidenta si au un aspect prin care se diferentiaza de cele ale competitiei. Prin conferirea unicitatii, antreprenorii pot evita confruntarea directa pe preturi cu competitorii lor si isi pot creste marjele de profit.

4. Atrage clienti de pe piete straine si vinde in strainatate.