Relatia dintre Amazon si Visa, la un pas sa sara in aer. Ce pozitie a adoptat Mastercard

Relatia dintre Amazon si Visa, la un pas sa sara in aer. Ce pozitie a adoptat Mastercard

Relatii extrem de tensionate intre doi giganti ai zilelor noastre, unul comercial, altul financiar, cauza fiind, nu se putea altfel, banii.

Amazon doreste sa obtina de la partenerul sau Visa comisioane mai mici pentru serviciile prestate si ameninta ca in caz contrar va opta sa isi desfasoare afacerile cu Mastercard.

De cealalta parte, Mastercard nu se grabeste sa intre in hora, cel putin asa cum reiese din declaratiile unuia dintre vicepresedintii companiei.

Mastercard: ”O relatie buna, de lunga durata, cu Amazon”

Mastercard Inc. va continua sa-si dezvolte relatia cu Amazon.com Inc., potrivit lui Michael Froman, vicepresedinte si presedinte de crestere strategica a companiei, care a refuzat sa discute perspectivele pentru un card de credit co-brand.

”Am avut o relatie buna, de lunga durata, cu Amazon”, a spus Froman, potrivit Bloomberg, adaugand: ”Nu am nimic de comentat despre anumite discutii care au loc acum”.

Trebuie precizat ca Amazon se gandeste sa-si schimbe popularul card de credit de co-brand la Mastercard, pe fondul tensiunilor aprinse cu Visa Inc., o cearta care a determinat deja retailerul sa interzica, incepand de anul viitor, platile facute cu Visa din Marea Britanie, invocand comisioanele mult prea mari.

O schimbare a cardului co-brand de la Visa la Mastercard ar reprezenta o salvare a Amazon, care a inceput, de asemenea, sa impuna suprataxe pentru tranzactiile Visa din Singapore si Australia si a anuntat saptamana trecuta un acord cu Venmo, oferind cumparatorilor din SUA o alta modalitate de a evita Visa complet incepand cu 2022.

Visa se arata foarte dezamagita

Separat, Froman a spus ca Mastercard s-a angajat sa ofere clientilor posibilitatea de a alege, deoarece criptomonedele aduc dinamism si inovatie in spatiul platilor.

In context, cardul Amazon este unul dintre cele mai mari portofolii co-branded din industrie, iar compania foloseste discutiile pentru a reinnoi acordul ca o modalitate de a asigura conditii mai bune de la Visa, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

Dupa interdictia din Marea Britanie, un purtator de cuvant al Visa a declarat ca gigantul pe care il reprezinta este ”foarte dezamagit de faptul ca Amazon ameninta ca va restrange posibilitatea de a alegere a consumatorilor in viitor. Cand alegerea consumatorilor este limitata, nimeni nu castiga.”

Visa a refuzat sa comenteze evolutiile din SUA  

Amazon: ”Comisioanele ar trebui sa scada in timp”

”Costul acceptarii platilor cu cardul de credit ar trebui sa scada in timp, pentru a permite comerciantilor sa isi reinvesteasca economiile in preturi scazute si imbunatatiri de cumparaturi pentru clienti”, a reactionat, de cealalta parte, Amazon, potrivit sursei citate.

”Cu toate acestea, in ciuda progreselor tehnice, costul platilor pentru unele carduri continua sa ramana ridicat sau chiar sa creasca.”, arata Amazon.

Analistii cred ca este probabil ca disputa sa fie rezolvata cu ”impact financiar minim” asupra Visa, dar ”in mod clar nu este o evolutie pozitiva faptul ca Amazon incearca sa schimbe comportamentul consumatorilor, validand astfel temerile investitorilor cu privire la deschiderea serviciilor bancare si a altor forme alternative de plata emergente.”, arata Bloomberg.

Comerciantii cu amanuntul au renuntat de mult timp la taxele pe care le platesc de fiecare data cand un consumator trece un card la casa

Miliarde pentru stimulente

Cu dominatia sa in comertul electronic, Amazon plateste miliarde in astfel de taxe in fiecare an, ce reprezinta ”un procent mic de o singura cifra din toate veniturile Visa din cardurile de credit nationale”, potrivit unei note a Credit Suisse Group AG.

Visa joaca un rol unic in lumea platilor. Impreuna cu Mastercard, reteaua stabileste tarifele pe care comerciantii le platesc in taxe de glisare. Dar bancile emit cardurile pe care consumatorii le folosesc la casa care culeg cea mai mare parte a acestei taxe.

Pentru cele mai mari banci si comercianti, Visa ajunge adesea la acorduri speciale de preturi pentru a-i convinge sa trimita mai mult volum prin reteaua sa.

Compania a alocat 8,4 miliarde de dolari in anul fiscal 2021 pentru astfel de stimulente, cu 26% mai mult decat cu un an mai devreme.

Dar se stie ca Visa merge si mai departe, inclusiv in 2015, cand compania licita pentru a castiga cardul de credit co-brand Costco Wholesale Corp.

Neintelegeri mai vechi

De ani de zile, Costco acceptase doar cardurile American Express Co. Pentru a retrage aceasta afacere, Visa s-a oferit sa faca ceva ce nu mai facuse pana atunci: sa acorde lui Costco o pauza la taxele pe care le plateste pentru a accepta toate cardurile Visa, nu doar cardul sau co-brand.

 A castigat afacerea , suparand zeci de parteneri de banci pe parcurs.

In discutiile pentru reinnoirea acordului sau de lunga durata cu carduri de co-brand, Amazon spera sa castige un acord similar cu acordul Costco. Dar Visa le-a promis anterior partenerilor sai banci ca nu va mai semna astfel de pacte.

In ultimii ani, Visa a incercat sa instituie un nivel special in structura sa tarifara care sa permita comerciantilor de comert electronic sa plateasca taxe mai mici daca ar folosi o noua tehnologie Visa pentru a „tokeniza” numerele de card pe site-urile lor. De asemenea, ar transfera raspunderea pentru frauda catre banci.

Propunerea a esuat cu Amazon, deoarece ratele sale de frauda erau deja foarte scazute.