Romanii sunt campioni la consum! Cat incaseaza cele mai mari supermarketuri

Romanii sunt campioni la consum! Cat incaseaza cele mai mari supermarketuri

Apetitul pentru consum al romanilor este tot mai mare de la an la an, iar acest lucru il confirma incasarile celor mai mari supermarketuri din Romania. Potrivit unui studiu risco.ro, pe primele locuri la vanzari pe anul 2018 se afla Kaufland Romania, Carrefour Romania si Profi.

 

Cresterea numarului de vanzari al comertului cu amanuntul de produse alimentare, bauturi si tutun a putut fi observata si in top domenii cu cele mai mari vanzari in 2018, sectorul comertului retail fiind pe primul loc.

 

Ne place sa facem cumparaturi, alergam dupa cele mai bune produse, dupa promotii si oferte de sezon. De cele mai multe ori plecam cu o lista foarte bine pusa la punct de acasa, iar cand ajungem la casele de marcat observam cu stupoare ca avem cosurile sau carucioarele pline.

 

Ce-i drept, traim intr-o societate de consum, in care mai mult inseamna mai bine. Dar ce profituri aduce apetitul pentru consum marilor supermarketuri?

 

Iata, mai jos, ce incasari au avut in anul 2018 trei dintre cele mai mari lanturi de supermarketuri!

 

 

 

Ce vanzari au avut supermarketurile in 2018

 

 

Kaufland Romania

 

Primul magazin Kaufland a fost deschis in Romania in anul 2005, iar de atunci s-a facut tot mai cunoscut pe piata de comert retail. In 2010 s-a extins cu marca proprie K-Classic, marca cu cel mai bun raport calitate/pret. In 2013, Kaufland Romania a initiat un proiect CSR de mare amploare, “Ajutam impreuna”, avand ca beneficiari peste 14.000 de copii, inscrisi la 79 de gradinite din sistemul de invatamant public, din 64 de orase.

 

In 2016, Kaufland a extins in Romania marcile proprii K-Bio si K-take it veggie, special pentru toti cei care vor sa aiba un stil de viata sanatos. Tot in 2016, Kaufland Romania a lansat si aplicatia Scan and Play, care ofera clientilor posibilitatea sa isi scaneze singuri produsele si apoi sa plateasca la o casa special amenajata.

 

In 2017, Kaufland a lansat marca proprie “Vreau din Romania”, si tot atunci a inceput procesul de modernizare a magazinelor din Romania.

 

Drumul pe care l-a parcurs Kaufland Romania de la infiintare pana in prezent a generat vanzari foarte mari, deoarece compania se afla pe primul loc la vanzari pe anul 2018.

 

 

Conform datelor financiare oferite de risco.ro, cifra de afaceri a companiei a fost de 10,8 miliarde de RON in 2018, cu 7% mai mult fata de anul 2017.

 

Si la capitolul profit compania sta bine, deoarece acesta a inregistrat o crestere de 17% fata de anul 2017. Mai exact, compania a obtinut un profit de 788,7 milioane de RON in 2018.

 

Marja de profit a companiei Kaufland Romania in 2018 a fost de 7,2%. 

 

Carrefour Romania

 

Grupul Carrefour a luat nastere din dorinta de a aduce pe piata produse diversificate, de calitate superioara, la preturi mici. Grupul Carrefour este prezent in 34 de tari, cu aproximatix 10.100 magazine si peste 471.000 de angajati.

 

Primul hipermarket Carrefour a fost deschis pe 15 iunie 1963 in localitatea Sainte-Genevieve-de-Bois, o localitate din apropierea Parisului. 30 de ani mai tarziu, in anul 2001, pe 27 iunie, Carrefour a fost primul retailer care a lansat conceptul de hipermarket si in Romania, punand astfel bazele pietei de retail “under one roof”.

 

Odata intrat pe piata din Romania, grupul Carrefour si-a luat un angajament ferm fata de consumatorul roman, care inca sta in picioare si este unul dintre pilonii de comunicare – oferirea celor mai mici preturi, mereu.

 

Implicarea grupului si promovarea serviciilor de cea mai buna calitate pentru consumatorii romani a generat foarte multe vanzari pentru Carrefour, deoarece compania se afla pe locul doi la vanzari pe anul 2018.

 

 

Conform datelor financiare oferite de risco.ro, cifra de afaceri a companiei a fost de 7,3 miliarde de RON in 2018, cu 8% mai mult fata de anul 2017.

 

Si la capitolul profit compania sta bine, deoarece acesta a inregistrat o crestere de 24% fata de anul 2017. Mai exact, compania a obtinut un profit de 261,7 milioane de RON in 2018.

 

Marja de profit a companiei in 2018 a fost de 3,6%.

 

PROFI Romania

 

PROFI este reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania si cu un ritm de crestere inca neegalat in aceasta tara. In mai 2019, aceasta a devenit si prima retea de la noi cu mai mult de 1000 de magazine, amplasate in aproape 500 de localitati din toate judetele si municipiul Bucuresti.

 

PROFI se claseaza printre primii trei angajatori din retailul romanesc, cu peste 16000 de angajati care isi desfasoara activitatea promovand valorile companiei: Incredere, Implicare, Pasiune.

 

Reteaua s-a facut cunoscuta cu sloganul: “Mai ieftin, mai bun, mai aproape”, iar clientii sunt in numar tot mai mare. Aproape 800.000 de clienti calca pragul magazinelor PROFI in fiecare zi.

 

Vanzarile merg bine pentru lanturile de magazine PROFI, iar acest lucru il arata datele financiare inregistrate pe anul 2018. PROFI Romania se afla pe locul 3 in topul comertului retail in Romania.

 

 

Conform datelor financiare oferite de risco.ro, cifra de afaceri a companiei a fost de 5,9 miliarde de RON in 2018, cu 25% mai mult fata de anul 2017.

 

Desi vanzarile merg bine, magazinele PROFI au inregistrat pierdere la capitolul profit in anul 2018. Astfel, PROFI Romania a avut o pierdere de 90,5 milioane de RON. In procente, profitul a fost in scadere cu 169% fata de anul anterior.

 

Marja de profit a companiei PROFI Romania in 2018 a fost de -1,5%.

 

Te-ar putea interesa si: Top domenii cu cele mai mari vanzari in Romania 2018!

 

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIN