Rutina de dimineata. 5 metode pentru a avea o zi productiva

Rutina de dimineata. 5 metode pentru a avea o zi productiva

Eficienta pe parcursul unei zile este influentata de comportamentul nostru. Cum gandim, cum actionam, cum ne motivam, criteriile dupa care facem alegeri, dar foarte important este si cum ne trezim. Da, desi pentru unii dintre noi prima parte a diminetii nu este atat de importanta, totul se intampla haotic sau actionam in baza unor automatisme, rutina matinala influenteaza productivitatea unei zile. Poti sa ai o zi stresanta, in care totul se intampla pe fuga, simti ca esti in intarziere si pe umerii tai apasa o presiune sau poti, la polul opus, sa ai o zi organizata pe parcursul careia sa iti dozezi energia si sa reusesti sa duci la bun sfarsit toate task-urile. Pentru varianta ideala, trebuie sa ai grija la rutina de dimineata. Cum? Iata cinci metode pentru a avea o zi productiva:

1. Trezeste-te devreme si acorda-ti cateva minute de relaxare

Este esential sa incepi ziua cu momente pe care sa ti le dedici igienei, celor 10 minute de miscare sau meditatie, fara sa te simti stresat de alarma ceasului si fara sa faci totul in graba. In aceste momente nu trebuie sa te gandesti la ce nu merge bine, la ce probleme ai la serviciu sau la provocarile zile. Este timpul tau si trebuie sa te simti relaxat.

2. Mic dejun departe de laptop sau telefon

Stiu, cu totii avem tendinta de a verifica mesajele sau mail-urile la prima ora. Acestor obiceiuri li s-au adaugat retelele de socializare pe care multi dintre noi tindem sa le accesam imediat cum ne-am trezit pentru a fi la curent cu tot ce este nou. Iti vine sa crezi sau nu, dar acest comportament scade productivitatea. Ne consumam energia citind lucruri negative la primele ore, ne facem scenarii si asta ne reduce eficienta. Cel mai bine este sa stam departe de telefon sau laptop atunci cand luam micul dejun sau savuram cafeaua de dimineata.

3. Adopta o tinuta comoda si o atitudine pozitiva

Cand stii ca te asteapta o zi plina, o tinuta comoda te poate ajuta. Chiar si atunci cand la birou exista un dresscode, te poti folosi de mici  trucuri pentru a respecta si tinuta impusa si pentru a te simti relaxata. Doamnele, in special, sunt pe tocuri in majoritatea timpului la job, insa daca ai in fata o zi incarcata, poti purta o incaltaminte eleganta, dar comoda. Si atitudinea conteaza. Daca iti doresti productivitate, evita persoanele care iti transmit energie negativa, transforma fiecare task intr-o provocare si evita sa le privesti ca pe o corvoada, ofera-ti mici recompense!

4. O zi organizata este o zi eficienta

Sunt zile aglomerate in care fie avem multe task-uri de realizat la birou, fie apar evenimente sau avem de facut si cumparaturi ori se iveste o obligatie de familie. Aceste zile par cele mai grele. Daca primul lucru pe care il faci dimineata este sa te gandesti la cat de greu iti va fi sa le indeplinesti pe toate, atitudinea este gresita. Organizarea este solutia! Ia o foaia si un pix si noteaza totul. Apoi stabileste care iti sunt prioritatile. Vezi ce sarcini sunt mai dificil de realizat si aseaza-le in prima parte a zilei, cand ai energie mai multa. Pe masura ce le realizezi, taie de pe lista. Asa te vei simti si productiv si vei scapa si de stres.

5. Nu te lasa influentat de trafic!

Am lasat aceasta idee la final pentru ca se aplica doar unora dintre noi. Cei care muncesc de acasa, in orase mici sau locuiesc aproape de locul de munca rar au aceasta problema. Totusi pentru cei care petrec si o ora in trafic, agitatia se instaleaza de cele mai multe ori. Pentru o zi productiva, evita ca dimineata, in drum spre job, sa te lasi influentat de trafic si comportamentul celorlalti. Asculta in masina playlist-ul preferat sau postul de radio al carui program te face sa te simti bine. Poti incerca si un audiobook.