Schimba-ti atitudinea si salveaza-ti job-ul!

Schimba-ti atitudinea si salveaza-ti job-ul!

Atitudinea conteaza foarte mult atat in viata personala, cat si in viata profesionala! Probabil ca ai auzit nu de putine ori ca este foarte important modul in care interactionezi cu alte persoane, in functie de context si in functie de mesajul pe care vrei sa il transmiti sau de obiectivele pe care vrei sa le atingi.

Dar ce legatura exista intre succes si atitudine cand vine vorba de job? In cazul in care nu te-ai intrebat acest lucru pana acum, afla ca un comportament nepotrivit te poate face sa-ti pierzi locul de munca, iar acest lucru il sustin si psihologii. Indiferent ce vrei sa faci, atitudinea la locul de munca cantareste mult, iar realizarile tale depind de ea in proportie de 75%. Da, este o proportie destul de mare si poate fi destul de infricosatoare, mai ales daca ai tendinta sa crezi ca abilitatie pe care le ai sunt cele mai importante.

Desigur, nicio companie nu isi doreste sa aiba angajati care nu sunt productivi, care nu se dedica proiectelor pe care le au sau care nu reusesc sa faca progrese, insa comportamentul intern dicteaza foarte mult. Gandeste-te doar cat de simplu este sa rezolvi orice problema cu atitudinea potrivita si cat de greu este sa obtii rezultate favorabile cu o atitudine complet gresita.

Indiferent ce crezi, realitatea este exact asa cum o percepem cu totii, asa ca este foarte important sa stii cum sa aplanezi un conflict sau cum sa eviti discutiile care nu sunt productive.

Mai mult decat atat, daca ar fi sa facem un sondaj, probabil ca foarte multi oameni sunt nefericiti la locul de munca, iar acest lucru se intampla din cauza lipsei comunicarii sau din cauza neintelegerilor care pot sa apara intre colegi sau chiar intre colegi si superiori.

 

Schimba-ti atitudinea si salveaza-ti job-ul!

 

Indiferent in ce situatie te afli, este important sa intelegi ca nimic nu este permanent. Totul se poate schimba de la o zi la alta si nu este deloc indicat sa ramai blocat/a in problemele vechi. Fiecare zi este diferita si poate fi o noua sansa pentru a face ceva mai bine.

Asadar, daca ai observat ca atitudinea pe care o ai nu este in favoarea ta, poti sa schimbi abordarea.

Iata ce poti sa faci:

 

1. Comunica deschis cu colegii

Comunicarea la locul de munca este extrem de importanta, iar acest lucru il sustin si psihologii. Daca in viata personala pui accent pe atitudinea pe care o ai fata de cei dragi si pe modul in care interactionezi cu ei, de ce nu ai face acest lucru si la job? Orice neintelegere care poate sa apara iti va afecta dispozitia si randamentul. In plus, nimeni nu este eficient atunci cand lucreaza intr-un mediu toxic sau intr-un mediu pe care doar il percepe ca fiind toxic.

 

2. Nu lua acasa problemele de la birou

Sunt zile in care ai foarte multe sarcini si simti ca nu iti ajunge timpul? Sau obisnuiesti sa iti continui munca de acasa si sa stabilesti intalniri importante dupa terminarea programului de munca? Poate ca vei avea tendinta sa crezi ca astfel de actiuni sunt benefice pentru tine, insa te inseli. Problemele trebuie sa ramana la birou, asa ca organizeaza-ti timpul cat mai bine si, daca sunt cateva lucruri minore pe care nu ai reusit sa le rezolvi pana la finalul programului, planifica-le pentru ziua urmatoare, dis de dimineata.

 

3. Personalizeaza-ti biroul

 

Nu doar atitudinea conteaza, ci si mediul de munca si chiar biroul. Daca vrei sa ai mai mult randament, o atitudine pozitiva si sa fii mai motiva/a, este recomandat sa-ti personalizezi biroul, sa scapi de lucrurile inutile atunci cand este cazul si sa iti creezi un mediu de munca cat mai placut. Vei observa cum iti vei schimba atitudinea si modul de abordare in momentul in care vei face aceste schimbari mici, dar semnificative.

 

4. Seteaza-ti noi obiective periodic

 

Vorbeam intr-un articol anterior despre plafonarea la locul de munca, iar aceasta este mana in mana cu atitudinea nepotrivita. Daca nu vrei sa gandesti negativ in fiecare zi si sa iti sabotezi munca fara sa iti dai seama, este recomandat sa iti setezi periodic noi obiective. Nu trebuie sa iti aglomerezi programul si nici sa iti setezi teluri pe care nu le poti atinge prea usor. Trebuie doar sa ai o imagine de ansamblu si sa te gandesti ce vrei sa faci mai departe, apoi sa iti setezi acele obiective si sa le atingi pe rand, indiferent cat de mici crezi ca sunt.

 

5. Relaxeaza-te mai mult

 

Un lucru este cert: stresul nu este deloc bun si in niciun caz nu te ajuta sa dai cel mai bun randament la locul de munca. Indiferent cu ce situatii te confrunti, este recomandat sa incerci sa te relaxezi mai mult. Nu lasa micile griji sa iti afecteze dispozitia si nu te bloca in acele lucruri care te impiedica sa vezi imaginea de ansamblu. Simti ca sunt zile in care nu mai poti finaliza ce ti-ai propus? Ia o scurta pauza, discuta cu un coleg apropiat sau mergi mai devreme in pauza de masa. Toate aceste lucruri te vor ajuta sa ai o atitudine mai buna si, desigur, sa ai mai mult succes la job.

 

6. Nu te bloca in greseli

 

Cu siguranta ai mai auzit asta pana acum, insa orice om greseste. Si este ceva firesc! Nu te bloca in fiecare greseala si nu te invinovati pentru faptul ca ai omis unele detalii, pentru ca o astfel de atitudine te va impiedica sa faci progrese. Gandeste-te doar ce s-ar intampla daca toata lumea s-ar bloca in orice greseala… rezultatul ar fi un negativism general, haos si rezultate proaste. Asadar, nu te bloca in greseli, invata din ele si, cand poti, repara sau straduieste-te sa faci totul mult mai bine. Si cu siguranta rezultatele pozitive nu vor intarzia sa apara, iar atitudinea ta va fi una mai buna.

Te-ar putea interesa si: Plafonarea la job te poate costa mult. Nu lasa cariera sa-ti alunece printre degete!