Studiile spun că cele mai bune vânzări sunt conduse de femei

Studiile spun că cele mai bune vânzări sunt conduse de femei

Vânzările au fost în mod tradițional un domeniu dominat de bărbați. Până în prezent, femeile au fost subreprezentate. Un studiu realizat de firma de avocatură Fenwick & West LLP a constatat că femeile dețineau doar 11,7% din rolurile executive de vânzări în rândul celor mai mari 150 de companii din Silicon Valley.

Femeile sunt, de asemenea, dezavantajate atunci când vine vorba de plată. Oracle Corporation este una dintre numeroasele companii care a fost dată în judecată pentru că ar fi plătit reprezentanții de vânzări de sex masculin mai mult decât reprezentanții de sex feminin.

Cu toate acestea, în ciuda subreprezentării și a plafoanelor salariale, femeile obțin rezultate maxime în vânzări. Potrivit unei platforme de vânzări, 86% dintre femei își ating cotele de vânzări, comparativ cu 78% dintre bărbați.

Femeile posedă calități distincte și unice și predilecții care rezultă în a fi mult mai capabile pentru acest rol, decât reprezentanții de vânzări de sex masculin. Iată care sunt ele:

  1. Capacități de ascultare

Majoritatea oamenilor presupun că oratorii pricepuți sunt cei mai buni agenți de vânzări. Aceasta este o eroare. În realitate, cei care au stăpânit arta ascultării sunt cei mai de succes în vânzări. Prea mulți profesioniști în vânzări vin la masă cu propria agendă. Acestea sunt axate pe atingerea cotelor și optimizarea comisioanelor și pierd rapid din vedere clientul. Cei mai buni vânzători își fac timp să-și asculte clienții.

Femeile au o predispoziție genetică pentru îmbunătățirea capacităților de ascultare, de fapt. Gyrusul lui Heschl, porțiunea creierului care este asociată cu ascultarea, este mai voluminoasă la femei, comparativ cu bărbații.

  1. Inteligența emoțională

Inteligența emoțională (IE) - capacitatea de a identifica și gestiona propriile emoții, precum și emoțiile altora-este o abilitate esențială în vânzări. Un studiu efectuat pe mai mult de 40 de companii Fortune 500 a arătat că vânzătorii cu IE ridicată au depășit cu 50% pe cei care prezintă niveluri moderate de IE.

  1. Abilități de colaborare

Colaborarea încurajează reprezentanții de vânzări să împărtășească învățături atât din succesele, cât și din eșecurile lor, astfel încât echipa de vânzări să se poată îmbunătăți. De asemenea, încurajează reprezentanții de vânzări să lucreze împreună pentru a atinge obiective comune (de exemplu, pentru a îmbunătăți experiențele clienților).

Beneficiile colaborării depășesc departamentul de vânzări. Cei mai eficienți reprezentanți colaborează, de asemenea, îndeaproape cu marketingul. Potrivit HubSpot, organizațiile care pun accentul pe colaborarea strânsă dintre vânzări și marketing închid cu 38% mai multe oferte și obțin mai mult decât dublul veniturilor (208%) în comparație cu organizațiile cu echipe de vânzări și marketing deconectate.

Nu există un moment mai bun pentru a recunoaște contribuțiile femeilor în vânzări. Femeile posedă dispoziții unice care sunt neprețuite în vânzări. Din această cauza ar trebui sa investiți în angajarea femeilor pe posturi de vânzări, cu siguranță afacerea voastră vă va multumi.

Atât femeile cât si barbații folosesc instrumente de vânzări care ii pot ajuta sa își maximizeze rezultatele într-un mod eficient. Daca ețti interesat să lucrezi cu un astfel de instrument o poți face cu SellNet, noul serviciu RisCo.