Mediul de munca – cum il facem mai placut? Tips & tricks!

Mediul de munca – cum il facem mai placut? Tips & tricks!

Mediul de munca – cum il facem mai placut? Tips & tricks!

Foto: Pixabay.com

Munca in colectivitate nu este mereu frumoasa – are parti bune si parti mai putin bune, iar totul pleaca de la mediul de activitate! Un birou cat mai spatios, aerisit si cu un design modern este in mod sigur un punct forte pentru orice companie care pune accent pe bunastarea angajatilor. Insa cum ramane cu relatiile dintre colegi?

Dezvoltarea unei culturi organizationale pozitive porneste de la procesul de recrutare. Este mai mult decat esential pentru orice companie ca angajatii si managerii sa aiba acelasi sistem de valori. Este mai mult decat esential ca mediul de munca sa fie unul placut, relaxat.

Ce-i drept, procesul de recrutare nu este intotdeauna placut. Mai mult decat atat, persoanele care lucreaza in HR se pot confrunta cu numeroase situatii mai putin placute. Candidatii nu sunt intotdeauma potriviti pentru posturile pentru care aplica, iar interviurile pot fi uneori greoaie.

Potrivit unui studiu efectuat de Organizatia Gallup, o companie americana de analiza si consultanta cu sediul in Washington, foarte multi angajati sunt demotivati din cauza mediului de munca. Ei se simt “exclusi”, iar cele mai multe situatii negative pornesc de la relatiile pe care le au cu ceilalti colegi. Potrivit aceluiasi studiu, 29% dintre angajati sunt multumiti de actualul job si au o legatura puternica cu ceilalti colegi, in timp ce un procent mult mai mare dintre angajati, 54% mai exact, sunt nemultumiti de relatiile pe care le au cu ceilalti colegi si din acest motiv randamentul lor este unul mai scazut. Mai exista si a treia categorie, cea a angajatilor care sunt complet nemultumiti de actualul job, acestia fiind intr-un procentaj de 17%.

La o simpla analiza a acestor procente, companiile mici pot considera ca rezultatele reprezinta un real dezavantaj. Este important ca ultimele categorii de angajati sa fie identificate, iar companiile sa lucreze la crearea unui mediu de munca cat mai placut.

 

Mediul de munca – cum il facem mai placut

 

De la teorie la practica este un drum destul de lung si anevoios uneori, mai ales cand este vorba de crearea unor relatii sanatoase, bazate pe incredere si comunicare.

 

Tips&Tricks

 

Concret, un mediu placut de munca poate fi creat cu ajutorul unor reguli simple (guide lines), insa cu efect pozitiv pe termen lung.

 

Identificarea punctelor forte ale angajatilor

 

Unii angajati sunt focusati pe munca in echipa si pe rezultatele obtinute la nivel de companie, in timp ce altii sunt focusati pe propriile performante si pe rezultatele notabile pe care le pot aduce in mod individual. Este important ca aceste puncte sa fie identificate, deoarece orice manager isi poate organiza mult mai eficient echipa in momentul in care cunoaste mecanismul de functionare al fiecarui angajat.

 

Acordarea promotiilor, atunci cand e cazul

 

 

Fiecare angajat merita sa ii fie recunoscuta munca. Validarea, mai ales cea profesionala, este foarte importanta. Acordarea unei promotii nu inseamna doar alocarea unui buget mai mare, ci reprezinta si un mod de a-i motiva pe angajatii dedicati, care se implica in activitatile pe care le desfasoara si care aduc rezultate in companie. Daca angajatii sunt valorosi, in mod sigur ei vor fi cautati si de alte companii (prin departamentele de HR sau de acei “Head hunters”). Asadar, angajatii eficienti si axati pe rezultate trebuie pastrati in companii.

 

Renuntarea la momentul potrivit la unii dintre angajati

 

Una dintre cele mai mari confrunatari ale unei companii este aceea de a crea o cultura organizationala comuna si de a pune accent pe acelasi set de valori. Astfel, decizia de a renunta la unii dintre angajati, chiar daca nu este mereu o decizie usoara, este in mod sigur una extrem de sanatoasa. Angajatii care nu se pot integra in echipa, care nu au un comportament adecvat sau care actioneaza impotriva bunastarii colectivitatii din care fac parte sunt in mod sigur un impediment in progresul companiei.

 

Crearea unui exemplu

 

Se spune ca cine se aseamana, se aduna. Acest lucru este cat se poate de adevarat si de aplicabil. Angajatii care nu acorda importanta activitatii pe care o desfasoara ii vor determina si pe ceilalti colegi sa actioneze la fel. Asadar, crearea unui exemplu devine o regula foarte importanta in orice companie. Angajatii motivati, ancorati in realitate, determinati si cu principii profesionale sanatoase pot crea un exemplu foarte bun atat pentru colegii lor, cat si pentru cei din exterior (persoanele care vad si analizeaza compania prin “ochii” celor care o reprezinta).

Aceste cateva sfaturi pot ajuta la crearea unei comunitati inchegate si in mod sigur pot ajuta la crearea unui mediul placut de munca, in care angajatii sunt focusati asupra succesului profesional.

Te-ar putea interesa si: Tu ce faci pentru viitorul tau?

Wednesday, 09-October-2019
Autor: Daniela Mitran

Recomandari RisCo: