Sfaturi pentru a crea un mediu de munca placut

Sfaturi pentru a crea un mediu de munca placut

Cand vorbim de job, productivitatea este cea mai importanta pentru angajatori. Iar pentru angajati este important mediul in care isi desfasoara activitatea, pe langa celelalte aspecte (salariu, bonusuri, asigurari medicale sau de viata). Dar un mediu de munca placut nu poate fi creat foarte usor, cu toate ca este esential.

Orele petrecute la job ne ocupa cel mai mult timp din viata si din acest motiv este important ca mediul profesional sa fie unul cat mai relaxant si cat mai motivant.

Un angajat fericit este un angajat motivat, care va obtine cele mai bune rezultate si care va avea propuneri de dezvoltare.

Crearea unui mediu de munca placut – sfaturi practice

Sa notam, asadar, cateva aspecte importante care contribuie la crearea unui mediu de munca placut.

Comunicarea pozitiva

Fundatia unei relatii armonioase la job porneste de la comunicare. Aceasta este o parte esentiala in orice companie si in orice interactiune umana. Astfel, cuvintele si expresiile pozitive incurajeaza angajatii sa ofere tot ceea ce au mai bun. Managerii sau sefii de departamente ar trebui sa aiba o abordare cat mai deschisa catre angajati. Expresii precum: “Apreciez modul in care ai rezolvat acel task”, “Sunt impresionat de modul in care ai actionat”, “Imi face placere sa te am in echipa mea”, “Admir modul in care iti manageriezi timpul”, “Sunt foarte multumit de rezultatele pe care le-ai obtinut” sau alte expresii de genul acestora vor crea o atmosfera pozitiva si relaxanta, iar angajatii vor fi mult mai motivati.

Recunostinta este importanta

Probabil nu iti este strain acest truc, de a practica recunostinta. Afla ca acesta se aplica si in business, chiar daca iti pare greu de crezut. Asadar, fii recunoscator/recunoscatoare pentru lucrurile pe care le faci, spune “multumesc” colegilor ori de cate ori ai ocazia, adopta o atitudine pozitiva si incearca sa vezi intotdeauna partea plina a paharului. Esti acolo pentru a evolua profesional, inainte de orice. Fii recunoscator/recunoscatoare pentru experienta pe care o ai si nu uita ca totul este in favoarea ta.

Zambetul… cheia succesului

Zambetul are foarte multe beneficii asupra sanatatii si asupra starii de bine. Un simplu zambet poate descreti fruntile unor manageri mult prea seriosi sau ii poate relaxa pe colegii care sunt mult prea incruntati. Asadar, zambeste mai des si nu uita ca nimic nu este imposibil.

Sarbatorirea victoriilor

Sarbatorirea victoriilor sau a proiectelor reusite este un alt aspect care contribuie la crearea unui mediu de munca placut. Asadar, la final de luna, la inceputul unei sedinte mai lungi, managerul ar trebui sa mentioneze rezultatele notabile pe care le-au avut angajatii sai si sa-i felicite pentru implicarea si devotamentul lor.

Ascultarea ideilor

O greseala pe care o fac multi manageri este aceea ca nu asculta ce idei au angajatii. Chiar daca unele dintre ele nu par potrivite uneori sau nu par sa aiba sansa de reusita, intalnirile deschise, in care se dezbat tot felul de propuneri si in care toti angajatii participa activ sunt in mod sigur o practica ce ajuta la crearea unui mediu de munca placut, motivant.

Te-ar putea interesa si: Sunt sedintele lungi si dese productive?