Tu stii cu cine lucrezi? Cum eviti firmele care nu sunt de incredere

Tu stii cu cine lucrezi? Cum eviti firmele care nu sunt de incredere

In afaceri, ca si in viata, e esential sa existe relatii bazate pe incredere. Acest ingredient sta la baza colaborarilor solide si longevive, care aduc beneficii si sunt profitabile pentru toate partile implicate. Insa uneori socoteala de la birou nu se potriveste cu cea din targ, iar munca de detectiv este de-a dreptul istovitoare. Sa recunoastem, cine ar avea suficient timp sa analizeze pana la cel mai mic detaliu fiecare termen cand vine vorba de o colaborare?

Si totusi… am putea spune ca precautia este mama invataturii. Nimanui nu ii place sa piarda cand vine vorba de business. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, clientii sunt cei care verifica firmele cu care colaboreaza, care cer mai multe informatii si care actioneaza cu mai multa precautie. Insa cine a spus ca aceasta regula nu este valabila si pentru companii?

Sunt foarte multe cazuri in care firmele se confrunta cu clienti care nu platesc la timp, care au procese in instanta sau care prezinta risc de insolventa. Foarte multe firme intarzie plata facturilor, iar companiile care le emit au numai de pierdut.

Acestea fiind spuse, putem sustine ca este perfect normal sa stii in orice moment cu cine lucrezi. Ai foarte multi clienti, parteneri de afaceri sau furnizori si vrei sa ai relatii bazate pe incredere? Nu cauta raspunsuri la alte persoane!

 

Consolidarea increderii, cel mai important lucru


 

Sa creezi o relatie bazata pe incredere este foarte greu. Ambele parti pot pleca de la supozitia ca, mai devreme sau mai tarziu, increderea poate fi tradata. In business, ca si in viata personala, increderea se pierde intr-un ritm mult mai alert decat ritmul in care este castigata.

Increderea are nevoie de timp, trebuie sa fie consolidata si intotdeauna cautam dovezi care sa confirme loialitatea partenerilor, fie ca este vorba de business, fie ca este vorba de viata personala.

Si cu toate acestea, succesul oricarui parteneriat depinde in totalitate de incredere. Nevoia de a crea parteneriate solide se manifesta pe diverse cai. Din pacate, de cele mai multe ori alegem calea cea mai usoara: aceea de a-i intreba pe ceilalti ce informatii detin despre potentialii colaboratori. Cerem recomandari, ezitam sa luam decizii intr-un timp foarte scurt, analizam prea mult unele actiuni si de cele mai multe ori ne este teama sa facem un pas in fata. Ezitarea este la ea acasa in repetate randuri, iar odata cu ea vin si foarte multe rezultate negative, printre care se numara, in primul rand, lipsa progresului.

Si totusi, cum facem cu increderea? Un lucru este cert: actionam, nu asteptam!

 

Cum stii ca lucrezi doar cu firme de incredere

 

Ai putea spune ca este usor de zis si greu de facut, insa noi iti spunem ca nu este deloc asa! Din contra, poti sa stii in orice moment cu cine lucrezi si astfel poti sa stii din start daca poti crea relatii bazate pe incredere.

O solutie eficienta este raportul CIP, care iti ofera posibilitatea sa afli ce incidente de plata are o firma cu care lucrezi. Vrei sa emiti facturi care vor fi platite? Nu trebuie sa generezi zilnic raportul CIP, ci poti seta alerta pentru firmele care intarzie cu plata facturilor. Este pe cat de sigur, pe atat de eficient. Vei avea toate informatiile la un click distanta, pentru ca alertele RisCo se transmit zilnic pe e-mail si te informeaza despre orice modificare aparuta.

Nu te limita doar la alertele CIP! Poti oricand sa setezi alerte pentru cele 4 registre de la ANAF: TVA la incasare, Split TVA, Status TVA si Inactiv Fiscal. Sau poti oricand sa setezi alerte pentru Monitorul Oficial sau Alerta de Insolventa.

Cu cat esti mai informat, cu atat vei avea mai multe colaborari bazate pe incredere.

Te-ar putea interesa si: Preferi cumparaturile online? Cum sa nu iei teapa de la vanzatori