Rating Financiar Firme

Ce este raportul Rating Financiar?

Ratingul este un sistem prin care fiecarei firme i se asociaza un calificativ: foarte bun, normal sau scazut in functie de rezultatele financiare.

Un rating foarte bun inseamna ca firma are o capacitate ridicata de a-si achita obligatiile financiare in perioada urmatoare.

Ratingul a fost creat pe baza mai multor indicatori obtinuti din datele financiare oficiale ale companiilor, pentru un mare numar de firme mici si mijlocii (IMM) si a fost testat pe datele istorice ale companiilor mici si mijlocii din Romania.

Genereaza Raport
 Raport Rating Financiar
Rapoarte Demo
Rating Foarte Bun 7 - 10
Rating Normal 5 - 7
Rating Scazut 0 - 5

Cum te ajuta raportul Rating Financiar

Indica marimea firmei, profitabilitatea si stabilitatea financiara a acesteia

In functie de aceste caracteristici poti vedea daca firma este printre cele mai mari din domeniul respectiv, daca este un performer al industriei sau daca indeplineste conditiile necesare prin prisma relatiei comerciale pe care o doresti. Stabilitatea financiara iti indica daca poti avea in vedere o relatie pe termen lung si care se poate dezvolta sau mai degraba o relatie incidentala fara o perspectiva certa.

Indica gradul de risc asociat firmei privind activitatea pe care o va desfasura in perioada urmatoare

Riscurile asociate rezulta din cele 4 mari categorii de indicatori analizati: profitabilitate, solvabilitate, lichiditate si eficienta. Cele mai importante riscuri si consecintele lor potentiale sunt urmatoarele:

- profitabilitate scazuta: firma are un anumit grad de risc la actiunile competitiei - daca aceasta reduce preturile, atunci este posibil ca firma sa fie nevoita sa vanda in pierdere sau sa-si micsoreze veniturile. De asemenea, profitabilitatea scazuta indica imposibilitatea de auto-dezvoltare, risc fata de evolutia conditiilor macroeconomice, dificultati in gasirea furnizorilor cu materii prime de calitate, precum si un management financiar si operational putin performant.

- solvabilitate scazuta: firma este foarte expusa imprumuturilor de la institutii financiare, furnizori si/sau bugetul de stat si poate intampina probleme financiare semnificative in acoperirea datoriilor. In cazul in care unul dintre creditori modifica conditiile imprumutului, atunci firma se poate regasi intr-o situatie dificila fiind nevoita sa ia orice decizii in scopul de a depasi situatia creata. Aceste decizii au in general costuri mari in special pe perioada scurta.

- lichiditate scazuta: firma isi acopera cu greu datoriile pe termen scurt prin activele valorificabile rapid (stocuri, creante, etc). Cauzele cele mai probabile care conduc la o lichiditate scazuta sunt finantarea investitiilor cu imprumuturi pe termen scurt si vanzarea marfurilor / serviciilor cu marja de profit foarte mica sau in pierdere. In aceste conditii, firma este expusa semnificativ in cazul in care unul dintre creditori sau furnizori decide sa nu mai extinda creditul acordat sau sa solicite rambursarea creditului acordat anterior.

- eficienta scazuta: firma are ciclul de exploatare semnificativ mai lung decat al sectorului din care face parte. Cu cat ciclul de exploatare este mai lung cu atat firma este mai expusa riscurilor externe (piata, competitie, conditii macroeconomice, etc) si cu atat profiturile se realizeaza mai greu si pot fi erodate de costurile imprumuturilor si de ratele de schimb valutar. In general, unul dintre factorii eficientei scazute este managementul operational deficitar.

Dimensionezi corect relatia comerciala cu firma in functie de ratingul obtinut

Relatia comerciala cu o firma trebuie sa fie intotdeauna corelata cu perfomantele financiare ale acesteia. In caz contrar pot apare situatii de neonorare a contractelor si de neplata a facturilor. De exemplu, este deosebit de riscant sa acorzi marfa in valoare de 100.000 ron cu plata la termen unei firme care a avut cifra de afaceri anuala de 20.000 ron. O relatie dimensionata corect te scuteste de aspecte negative viitoare.

Analiza detaliata a celor mai importanti indicatori financiari si eventuale comparatii cu alte firme competitoare

Prin analiza detaliata a indicatorilor poti determina in amanunt multiple aspecte privind activitatea unei firme: modul de finantare, managementul financiar si operational, structura de profitabilitate, politica de investitii, etc. In principiu, pentru analiza indicatorilor sunt necesare cunostinte avansate de analiza financiara, dar acestia pot servi oricarui utilizator atunci cand se doreste comparatia cu alte firme din acelasi domeniu.

Cum poti obtine raportul Rating Financiar

Abonament:

Achizitionati un abonament din pagina Abonamente Rapoarte RisCo. Un abonament cuprinde un anumit numar de Credite RisCo care va permit sa efectuati rapoartele pe care le doriti. Creditele RisCo sunt valabile 12 luni de la data achizitionarii. Folosind acesta varianta veti avea nevoie de un Cont Client care se va deschide odata cu achizitionarea abonamentului.

Abonamente Rapoarte RisCo