Business talk: Spune povestea ta si a afacerii tale! Care sunt avantajele acestui tip de promovare?

Business talk: Spune povestea ta si a afacerii tale! Care sunt avantajele acestui tip de promovare?

O afacere despre care nu se vorbeste, pe care oamenii nu o cunosc si care nu a castigat increderea publicului, este o afacere ce risca falimentul. Obiectivul principal in business este sa ajungi la publicul tau tinta. Pe langa reclama facuta produselor sau serviciilor tale, atat in mod traditional, cat si folosind instrumentele de marketing online (social media, Google Ads, Facebook Ad), o idee foarte buna este sa promovezi afacerea ta ca pe o poveste.

Astfel, vei crea o conexiune emotionala cu publicul tau, vei atrage atentia asupra valorilor si principiilor tale si ale businessului si il vei ajuta sa descopere brandul si altfel decat prin reclamele produselor. Cu cat povestea este mai emotionanta, fascinanta, motivationala, cu atat impactul va fi mai mare.

De ce sa spui povestea afacerii tale?

Toti suntem atrasi de povesti, mai cu seama de povestile de succes. Publicul apreciaza curajul de a-ti expune evolutia, cu provocari, reusite, esecuri si reveniri. Aceasta expunere da autenticitate afacerii tale, umanizeaza businessul. Specialistii RisCo iti ofera cateva avantaje ale acestui tip de promovare:

  1. Capteaza atentia publicului

Atunci cand spui povestea afacerii tale iti inviti de fapt publicul sa parcurga fiecare etapa alaturi de tine. Se creeaza o conexiune, oamenii empatizeaza cu evolutia ta, au ocazia sa afle mai multe despre istoria unui produs, greutatile pe care le-ai intampinat si savureaza alaturi de tine succesul. Este la fel ca in cazul povestilor obisnuite: situatia initiala, conflict, desfasurarea actiunii, punct culminant si deznodamant.

  1. Te diferentiaza de concurenta

Chiar daca activezi intr-un anumit sector, iar produsele tale sunt similare cu cele ale competitorilor din piata, povestea lor face diferenta. Oamenii fac des achizitii pe fond emotional. O poveste autentica ii poate convinge sa cumpere mai usor. Este important ca povestea ta sa se intersecteze la un moment dat cu cea a clientului. Astfel, demonstrezi ca ai raspuns unei nevoi reale.

  1. Umanizeaza brandul

Probabil ca ai auzit de multe ori replica- Oamenii cumpara de la oameni, nu de la branduri! Este foarte adevarat! Atunci cand publicul ajunge sa cunoasca oamenii din spatele unei afaceri, de la fondator pana la angajatii care lucreaza in companie, brandul ii devine familiar. Cand spui povestea afacerii ai ocazia sa evidentiezi valorile tale, cultura companiei, principiile dupa care se ghideaza businessul. O poveste spusa bine va intari brandul si va loializa clientii.

  1. O altfel de publicitate

Daca pentru a promova produsele si serviciile companiei trebuie sa platesti reclame, atunci cand spui povestea ta si a afacerii tale sunt sanse mult mai mari sa ajungi la public prin intermediul jurnalistilor. Presa si publicul au o apetenta pentru povestile motivationale sau cele de succes. Daca in evolutia afacerii ai facut ceva unic, daca ai trecut peste vreun obstacol major, daca povestea afacerii tale este una din care pot invata ceva sau chiar a pornit de la o idee neobisnuita, sigur vei atrage atentia.

 

Desigur, nu este suficient sa scrii povestea afacerii tale pe site-ul companiei. Odata ce ai construit povestea, ea trebuie raspandita pentru a ajunge la public. Astfel, vei spune povestea pe site-ul afacerii, in mediul online, in interviuri, la conferinte si seminarii. Este important sa pastrezi amintirea vie. Oamenii uita usor, iar in amalgamul zilnic de informatii, trebuie sa ramai constant.