ASA NU. 4 greseli pe care trebuie sa le EVITI pe paginile de socializare ale companiei.

ASA NU. 4 greseli pe care trebuie sa le EVITI pe paginile de socializare ale companiei.

Prezenta in online este foarte importanta pentru imaginea companiei, dar si pentru a creste vizibilitatea, vanzarile de produse/servicii si pentru a pastra o conexiune cu publicul-tinta. Indiferent ca este vorba de Meta, LinkedIn, Instagram, Twitter sau TikTok, gestionarea continutului postat in online si comunicarea cu publicul trebuie sa respecte anumite reguli si limite. O comunicare gresita online poate „ucide” imaginea unei companii. Specialistii RisCo iti prezinta 4 dintre greselile facute in social media si consecintele lor, dar si cum poti comunica eficient in online:



1. Conflictul cu publicul

Este o greseala care apare frecvent, mai ales atunci cand de pagina de social-media a firmei nu se ocupa o persoana calificata sau o agentie. Vor aparea inevitabil situatii in care oamenii vor lasa un review negativ sau un comentariu neplacut/acuzator la postarile de promovare a produselor/serviciilor. Unii chiar vor raporta anunturile. Ce faci in aceste situatii? In niciun caz nu porneti un conflict cu publicul! Nu este deloc indicat sa raspunzi la fel de agresiv, sa jignesti sau sa pornesti un razboi fara sfarsit cu un fan al paginii. In astfel de situatii, vei incerca sa rezolvi problema treptat: ceri mai multe detalii despre nemultumirea clientului, raspunzi solicitarilor acestuia, identifici solutii pentru rezolvarea incidentului (daca este vorba despre o eroare a companiei). Folosesti intotdeauna un limbaj adecvat.

2. Critici aduse fostilor angajati/parteneri de business sau clientilor

In ultima perioada, au aparut in online situatii in care companiile au gestionat gresit comunicarea in mediul online si au criticat/ridiculizat fosti angajati/clienti sau colaboratori, folosindu-se de retelele de socializare. Romanul are o vorba: Nu-ti speli rufele in public! Aceasta se aplica si in astfel de situatii. Orice conflict trebuie solutionat initial pe cale amiabila, apoi pe cale legala, in niciun caz nu vei face o epopee online despre o situatie aparuta cu un angajat sau colaborator. Nu este indicat sa ridiculizezi o parere, un incident sau sa alimentezi un schimb nesfarsit de replici in online.

3. Postarea unui continut personal/ nepotrivit afacerii

Antreprenorii la inceput de drum care isi asuma sa gestioneze pe cont propriu si continutul online trebuie sa faca diferenta intre continutul personal, pe care il posteaza pe profilul propriu si continutul potrivit pentru business. Daca personal iti place o postare, nu o distribui din contul de business. De asemenea nu este in regula sa postezi pe pagina companiei poze sau aspecte personale, indiferent cat de mare este criza de inspiratie. Poti face postari care sa umanizeze afacerea, sa starneasca amuzament, postari de tipul “behind the scenes”, postari in care prezinti echipa, meme-uri ocazional, mituri despre afacere si domeniu sau provocari, insa ai grija sa fie conforme cu specificul activitatii si sa respecte valorile companiei. Stai departe de glume nepotrivite, continut la limita vulgaritatii.

4. Tehnici agresive de vanzare

Pentru un utilizator online care iti urmareste pagina de afacere este important sa nu se simta asaltat de postari prin care incerci sa-i vinzi cu orice pret produsele/serviciile. Va inceta sa te urmareasca sau va avea o atitudine de respingere si critica. In online este important sa construiesti o comunitate si sa oferi continut diversificat: oamenii trebuie sa inteleaga produsele, sa le oferi informatii relevante si beneficii, sa le castigi increderea. Una dintre marile greseli este postezi prea multe materiale promotionale pe pagina ta. Incearca sa imbini postarile organice cu paid Ads, continutul de tip text cu cel vizual, imagini si continut video, postari despre echipa, noutati, produse.