Dependenti de marile lanturi de magazine. Doar 3 din 10 romani sunt de acord cu inchiderea supermarket-urilor si hypermarket-urilor in weekend

Dependenti de marile lanturi de magazine. Doar 3 din 10 romani sunt de acord cu inchiderea supermarket-urilor si hypermarket-urilor in weekend

 

Romania se hraneste preponderent din marile lanturi de magazine alimentare. Desi este o tara renumita pentru agricultura, producatorii locali pierd teren in fata ofertelor supermarket-urilor si hypermarket-urilor. Cea mai recenta propunere de inchidere a magazinelor mari in weekend a fost primita cu reticenta de romani. Doar 3 din 10 romani ar fi de acord cu inchiderea supermarket-urilor si hypermarket-urilor in weekend, arata un sondaj realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research.

 

Micii comercianti vs. industria supermarket-urilor si hypermarket-urilor

Gama variata de produse, ofertele speciale, pozitionarea strategica, disponibilitatea produselor in orice sezon, comoditatea, facilitatile de plata sunt doar cateva dintre motivele pentru care multi romani aleg sa cumpere din supermarket-uri si hypermarket-uri.

In ciuda faptului ca produsele locale sunt proaspete, de calitate, isi pastreaza nutrientii, au beneficii asupra sanatatii si mediului, ritmul cotidian alert ii determina pe romani sa aleaga varianta aprovizionarii din lanturile de magazine in detrimentul pietelor.

Astfel, nu este de mirare faptul ca, potrivit celui mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research asupra perceptiilor romanilor cu privire la propunerea micilor comercianti de a inchide supermarket-urile si hypermarket-urile in weekend:

  • 90% dintre romanii din mediul urban declara ca obisnuiesc sa isi faca cumparaturile din supermarket-uri si hypermarket-uri
  • doar 3 din 10 romani ar fi de acord cu implementarea acestei reglementari
  • daca marile magazine s-ar inchide in weekend, 64% dintre romani si-ar face cumparaturile in timpul saptamanii, 28% ar merge la un magazin deschis din proximitate, iar 8% ar comanda online.

Propunerea de a inchide supermarket-urile la final de saptamana, cu scopul de a promova producatorii locali si achizita de produse autohtone a inregistrat urmatoarele reactii:

  • 41% isi manifesta mai degraba dezacordul referitor la aceasta initiativa
  • 33% dintre romani declara ca ar fi de acord cu acesta initiativa
  • 26% din respondenti sunt nehotarati in privinta initiativei

 

 

 

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, 90% dintre romani declara ca obisnuiesc sa isi faca cumparaturile din supermarket-uri si hypermarket-uri. In topul preferintelor consumatorilor mai regasim pietele (51%) si magazinele de cartier/ din proximitate (42%).

14% dintre romani obisnuiesc sa isi faca cumparaturile plasand comenzi online, in special cei cu venituri mari de peste 8.000 RON (20%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 22-27.03.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1003 respondenti.