De ce sa accesezi fonduri europene pentru dezvoltarea afacerii? Avantaje si dezavantaje!

De ce sa accesezi fonduri europene pentru dezvoltarea afacerii? Avantaje si dezavantaje!

Ca antreprenor, cu dorinta de dezvoltare a afacerii tale, cu siguranta ai luat in calcul la un moment dat accesarea fondurilor europene. In prezent sunt disponibile numeroase variante si au fost create axe de finantare pentru majoritatea domeniilor de activitate. Prima intrebare te care te lovesti in luarea deciziei este: ce beneficii imi aduc fondurile europene si care sunt dezavantajele? Experienta antreprenorilor romani din ultimii ani, in lucrul cu fondurile europene, a scos la iveala atat plusuri, cat si minusuri. Depinde in mare masura si de nivelul la care se afla afacerea ta, cat de bine ti-ai construit strategia, etapele implementarii proiectului si echipa pe care te bazezi.



Beneficiile si capcanele fondurilor europene

Asa cum spuneam, inainte de a lua decizia accesarii de fonduri europene este bine sa te documentezi asupra conditiilor, etapelor, riscurilor si beneficiilor fondurilor europene.

Iata cateva avantaje ale accesarii de bani europeni, mentionate de antreprenorii care au experienta:

- fondurile europene iti ofera posibilitatea de a-ti dezvolta afacerea

- reprezinta o resursa suplimentara pentru investitii

- beneficiezi de sprijin si consultanta specializata

- asistenta in implementarea proiectelor finantate din partea institutiilor care monitorizeaza procesul

-apartenenta la o comunitate

-formarea de noi competente si contactul cu experti in domeniu.

Totusi, desi reprezinta o oportunitate importanta pentru businessuri, mai ales in cazul antreprenorilor care nu dispun de alte resurse sau nu au reusit sa atraga parteneri noi pentru dezvoltarea afacerii, fondurile europene au si unele dezavantaje. Cele mai multe minusuri sunt legate de etapele unui astfel de proiect.

Dezavantajele accesarii fondurile europene sunt:

-proces de lunga durata si cerinte numeroase

-criterii de eligibilitate stricte si limitari

-documentatie riguroasa si stufoasa

-termene stricte

-existenta cheltuielilor neeligibile pe care trebuie sa le sustina antreprenorul

- antreprenorul nu poate face cheltuielile inainte de a primi aprobarea

-costurile cu specialistii pentru scrierea proiectelor

-nu exista garantii

-control strict si raportari periodice

-conditii impuse de UE in privinta materialelor sau achizitiilor

-riscul falimentului, in cazul gestionarii defectuoase a afacerii.