Replici pe care un lider NU trebuie sa le rosteasca! 4 exemple de ASA NU!

Replici pe care un lider NU trebuie sa le rosteasca! 4 exemple de ASA NU!

Exista fara indoiala diferente majore intre un lider si un sef. In timp ce un lider inspira, motiveaza, sustine si crede in valorile oamenilor din companie, un sef ignora problemele si cere doar raspunsuri si responsabili, este axat pe obtinerea profitului si pe impunerea autoritatii. Liderul are o viziune foarte larga asupra viitorului, gandeste in perspectiva si stie cum sa transforme orice idee intr-un proiect de succes. Pune accent pe resursa umana, stie cum sa intervina la momentul potrivit, are incredere in propriile forte si in oamenii din subordine. Deseori vei auzi un lider ca le vorbeste oamenilor folosind apelativul –colegi, in loc de: angajati, subordonati.

Daca isi doresti ca cei alaturi de care lucrezi sa te considere un lider adevarat, trebuie sa eviti anumite formule de adresare, dar sa investesti si in dezvoltarea ta personala si profesionala astfel incat sa isi construiesti un mindset pozitiv. Iata 4 exemple de replici pe care nu trebuie sa le rostesti:



1. Eu sunt seful (My money, my rules!)

Oamenii nu au nevoie sa le amintesti la tot pasul cine este seful, cine conduce si nici sa te folosesti de pozitia ta pentru a-ti impune punctul de vedere. Angajatii stiu cine este la conducere, iti respecta pozitia si nu este necesar sa faci apel la ierarhie. Indicat ar fi sa tii cont de parerea tuturor, sa analizezi propunerilor celorlalti, sa inspiri sentimentul de colaborare. Oamenii au nevoie sa fie sustinuti pentru a veni cu idei inovative. Nu esti de acord cu ei? Vino cu argumente! Asa vor invata de la tine si te vor aprecia!

2. Vino cu solutii, nu cu probleme!

Sa ignori total problemele cu care se confrunta oamenii din subordinea ta este total nepotrivit. Un lider nu face niciodata asta! Este esential sa cunosti nevoile oamenilor, problemele care apar, situatiile care necesita interventia ta directa. Nici angajatilor nu le place sa ti se planga tie de orice, doar ca sunt momente in care tu, ca lider, esti omul potrivit pentru a interveni. Invata sa-i asculti, sa comunici eficient cu oamenii si sa intelegi de fiecare data contextul in care ti se adreseaza. Le vei cere solutii punctual, acolo unde sarcinile depind de ei, unde sunt responsabili cu indeplinirea anumitor task-uri, dar nu poti interzice oamenilor sa iti prezinte problemele reale.

3. Ai noroc ca ai jobul asta!

O astfel de replica nu doar ca nu iti face cinste tie, ca angajator, dar in niciun caz nu te face un lider. Asta inseamna ca tu nu ti-ai ales echipa pe criterii obiective, de perfomanta, ci doar ai numit oameni in functii la...noroc. cam asa s-ar traduce o astfel de replica. In plus, il vei face pe angajat sa se simta la mila ta. Ceea ce este cu totul gresit! In fata unei astfel de replici, oamenii foarte buni se vor simti neapreciati si vor pleca, iar oamenii care oricum nu aveau curajul sa ia initiativa se vor bloca total.

4. Timpul meu e pretios!

Timpul tuturor este pretios si trebuie sa invatam sa il respectam! Nu poti sa ignori nevoile angajatilor si nu le poti impune sa nu te deranjeze, pe motiv ca timpul tau este mai important decat al lor. Performanta unei companii sta in echipa, modul de colaborare, productivitate si impactul pe care il produce in piata. Faptul ca esti la conducere nu ar trebui sa te puna pe un piedestal. Gandeste-te ca tu ai nevoie sa discuti cu un angajat care in acel moment lucreaza la un proiect important pentru companie. Timpul lui devine pretios pentru companie. Ai rabdare cu oamenii, nu-i indeparta si nu impune o bariera a autoritatii!